Honlapot készítette .:[S.I.S]:.Zsoldos - Túrkeve
Honlapot készítette .:[S.I.S]:.Zsoldos - Túrkeve
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Főoldal link
 
Pub szerver
Szerver kérdés
Milyen modot látnál legszívesebben PUB szerverünkön ?

Admiral mod
Dual weapon
All Rifle
Pam Pubbal
Real Mod
Dual Weapon + Mine
Onli Sniper
Pár egyedi map + Mod
SD + valamilyen mod
Health pack mod
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Érdekességek+Videók
 
Egyéb letöltések
 
Xfire
 
Vendékönyv/Üzenő fal

 
Számláló
Indulás: 2006-03-14
 
Óra
 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Szerverlista cod2.hu

 
Szerverlista
 
 
 

 

 
 
News
Articles
Downloads
Weblinks
Forums
 
Linkek/oldalak/videok
 
Szerverünk



 
Magyarosítások portál
 
Stuka vadászgép

Vissza a Főoldalra

 

Junkers Ju-87 (Stuka)

 unkers JU-87 - STUKA

A harmincas években a zuhanóbombázók nagy érdeklődést keltettek, mivel bombaterhüket a hagyományos bombázó-repülőgépeknél jóval pontosabban tudták célba juttatni. Ez a képesség különösen alkalmassá tette őket a hajók megtámadására vagy a szárazföldi csapatoknak nyújtandó közvetlen légi támogatásra. A zuhanóbombázást elsőízben az amerikai pilóták mutatták be, amikor a húszas évek végén a nicaraguai kormányt támogatták a baloldali lázadók ellen. A taktikát az amerikai haditengerészet is átvette a repülőgép-hordozók repülőgépeinek harcászati kulcselemeként.
A Luftwaffe első számú hivatalnoka  a valamikori ászpilóta -, Ernst Udet, 1934-ben ellátogatott az Egyesült Államokba, ahol lehetőséget kapott arra, hogy repülhessen a haditengerészet egyik Curtiss Hawk zuhanóbombázóival. Visszatérve Németországba, elkötelezett támogatójává vált a légitámadások ezen új formájának. Udet támogatta a Ju 87 Stuka fejlesztését, és ragaszkodott hozzá, hogy minden német bombázó-repülőgépet tegyenek képessé zuhanóbombázásra. Ám a zuhanóbombázók lassabbak és nehezebbek voltak, mint az azonos méretű bombázó-repülőgépek, mert elég erőseknek kellett lenniük ahhoz, hogy ellenálljanak a zuhanóbombázás közben rájuk nehezedő terhelésnek, és emiatt könnyű prédájává váltak az ellenséges vadászgépeknek. A zuhanóbombázókat végül nagy teljesítményu vadászbombázókkal helyettesítették, amelyek saját magukat is meg tudták védeni a légi csatában.

 

 
A Junkers Ju87 gyártásának kevésbé ismert története
 
A híres német Stuka legalább annyira ismert repülőgép, mint a szovjet Sturmovik. Ennek dacára rengeteg érdekes, de alig ismert adat maradt fenn a Ju87 történetéből. Most megpróbáljuk ezeket feltárni, hogy az olvasó teljesebb képet kaphasson e gépről is.

Mint ismeretes, a híres I. világháborús német repülő, Ernst Udet volt a zuhanóbombázó apostola. Még 1931- ben, az Egyesült Államokban, Clevelandben ismerkedett meg a Curtiss F6C Hawk zubo-géppel. Szerette volna megvenni, de nem volt 16 000 dollárja. Nagyon sokat keresett bemutatóival, de állandóan kifolyt az ujjai közül a pénz: mulatságra, nőkre, miegymásra. Szerencséjére 1933 tavaszán barátja, Hermann Göring lett a német birodalmi légügyi miniszter, és o adott pénzt Udetnak két Curtiss F11C-1 megvételére. Az első gépet (D-3165 gy.sz. H-81) már 1934 februárjában bemutatták Rechlinben. Ez 1934 március végén D-IRIS lett. A második gép, amely ekkor érkezett, D-IREK jelzést kapott. Göring rögtön könnyű és nehéz zuhanóbombázó gépek kifejlesztését kérte a repülőgépgyáraktól. A Ju87 az egyik nehéz zuhanóbombázó volt.

A kifejlesztés azonban eléggé lassan haladt. A Birodalmi Légügyi Minisztérium két legfontosabb vezetője, Wimmer és Wever inkább a nehézbombázók iránt érdeklődtek, és az Urált is elérő bombázók kifejlesztését szorgalmazták. A Ju87 V-1, a Stuka első prototipusa, amelyet Hermann Pohlmann hozott létre, csak 1935 szeptember 17- én repült első ízben, Willi Neuenhofen pilótával. A gépben angol Rolls-Royce Kestrel motor volt. Ez volt a 4921- es gyári számú gép, melynek 1936 január 24- én egy repülésnél osztott vezérsíkja leszakadt és lezuhant. Neuenhofen és Kreft mérnök berepülőpilóták meghaltak. Az első halottakat a további évek folyamán még sok ezer további követte. A V-2 gy.sz. 4922 D-UHUH már egyszerű vezérsíkkal és Jumo 210C motorral repült, de csak 1936 február 23- án. A március 27- én repülő V-3 gépet már eleve tartalék gépnek szánták, ha a V-2 is lezuhanna. 1936 június 3 -án Wever tábornok Drezdában lezuhant He 70 gépével, és meghalt. Az RLM-et átszervezték, s Göring felajánlotta Udetnak a C-Amt-ot, a minisztérium technikai osztályának vezetését. Ernst Udet felvette a Luftwaffe egyenruháját és bevonult a minisztérium 201. irodájába, ahol azonban nem sokat tartózkodott. A 40 éves pilóta, Németország legnépszerubb repülője csakis a repülésnek élt. Csak ezért szakított eddigi civil életével, ahol évi 200 000 márkát keresett, s fogadta el a Luftwaffe ezredesi pozícióját, ahol csak havi 1300 márkát kapott, mert remélte, hogy megszervezheti a német zuhanóbombázók repülését. Eladta a repülőgépét, sportautóját, s járta a gyárakat, kísérleti intézményeket.

Már július 27- én súlyos baleset érte a He 118 zubóval, a mento eszméletlen állapotban vitte a rostocki kórházba. Két nap múlva megszökött, és elrendelte a konkurens Ju87 szériagyártását. A Ju87 igazi története ekkor kezdődött.
 
A Ju87 B szerkezeti fodarabjai a sárkánykönyvből
 
1936 októbere és 1938 márciusa között 264 gépet kellett volna legyártani, az első 4 Ju87 A szériagépet már 1937 januárjában. Azonban már ezt megelőzően 1936 novemberében egy Ju87 A-0 eloszéria gépet vittek Spanyolországba, ahol a 29-1 nacionalista jelzésű gép jól szerepelt. Ezért 1937 végén újabb 3 Ju87 A-1 gépet vetettek be ugyanitt. S bár a gépek futómuvén egy rózsaszinű disznó díszelgett, amely a rossz nyelvek szerint a kövér Göring kiköpött mása volt, a gépek beváltották a reményeket.

A japánok annak ellenére, hogy már rendeltek He 118 gépeket, érdeklődni kezdtek a Ju87 zubók iránt, s még 1937- ben 2 Ju87 K-1 gépet szereztek be. Ausztria is rendelt 12 Ju87 A-2 gépet. Végül is 1937-ben a Junkers gyár 144 Ju87A gépet készített el, Weser pedig 7 db. -ot. 1938- ban a Junkers cég 130 Ju87- et gyártott, beleértve az erosebb motorú Ju87 B-1 gépeket is. Wesernél a termelés 136 db.- ot tett ki. 1939 januárja és augusztusa között 654 db. Ju87 épült meg, mindkét gyárnál. Akkor a Ju87B-1 - esek az egységeknél leváltották a régebbi Ju87A gépeket.

Sajnos a zubo-egységek megszervezése és kiképzése sok veszteséggel járt. Így 1939 augusztus 15- én a I/St.76 osztály Cottbusról szállt fel. Kétezer méterről végeztek zuhanást, nem tudták, hogy talaj menti köd van. 13 gép egyáltalán nem emelkedett, egyenesen belefúródtak a földbe - 26 fiatal repülő fémkoporsóivá váltak egyetlen másodperc alatt.

1938- ban a Luftwaffénak 300 zubo-személyzetre lett volna szüksége, de csak 80 teljesen kiképzett és 123 félig kiképzett állt rendelkezésre. 1939- ben Lengyelország ellen csak 219 Ju87 B-1 gépet tudtak a németek bevetni, ebből 31 veszett el. Igen jól szerepeltek, de a háromhetes hadjárat alatt elhasználták bombatartalékuk 65 százalékát. Meghökkentő, hogy a németek mennyire nem voltak felkészülve a háborúra. Míg 1939 január-augusztusában havi átlagban 82 Ju87B-1 gép készült, a háború első hónapjaiban csak havi 36. Ilyen helyzetben a németek természetesen képtelenek voltak leszállítani Romániának a korábban rendelt 60 Ju87B-1 gépet, ami nagyon kellet volna nekik egy Magyarország elleni háborúhoz.

1940- ben a Junkers cég csak 75 db. Ju87 gépet épitett, a Weser 769- et. Ennek ellenére a németek még Sztálinnak is felajánlották a gépet 1940 augusztusában. Még szerencse, hogy a szovjet "gyászharcászok"- ahogy Jakovlev nevezte őket - kereken elutasították a Ju87 megvásárlását. "Minek pénzt fecsérelni rá ? Elavult, lassú"- voltak az érveik. Ezek az "elavult, lassú" gépek már a háború első napjaiban mérhetetlen sok bajt és kárt okoztak a bolsevistáknak.

A magyar Honvédelmi Minisztérium 1940 februárjában megrendelt 28 Ju87 K-2 gépet, s licensz alapján a gyártást is meg akarták szervezni a WM- nél. Sajnos a németeknek mindig sokkal kevesebb gépük volt, mint amennyi nekük maguknak kellett, így a gépeket soha sem szállították le, kivéve 1 db. A és 2 db. B példányt. Több szerencséjük volt az olaszoknak, akik 1940 júkiusában megrendeltek 100 Ju87B-2 gépet, és ebből 52 db.-ot a szovjetek elleni háború kitörése előtt megkaptak. 58 továbbit 1941 júliusa és 1942 októbere között kaptak meg. A bolgárok is kaptak 12 Ju87K-3 gépet 1941- ben- ezek tulajdonképpen R-2 gépek voltak. Magyarország csak 1942 elején kapott 4 Ju87 K-4 exportgépet, melyeket öreg, összetört A-1 gépekből újítottak fel a németek.

1940 május 10-én a nyugati arcvonalon a németek 417 Stukát vetettek be. Ebből június végéig, tehát kevesebb, mint 2 hónap alatt, 122 elpusztult és 28 súlyosan megsérült.A német Ju87-állomány tehát 150 géppel csökkent, nem számítva a gyakorlási veszteségeket és az exportot. Július - szeptemberben, az angliai légicsaták folyamán 88 Ju87 veszett el, 49 pedig súlyosan megrongálódott. Ez nem volt annyira jelentékeny veszteség, de lehetetlenné tette a zubo-egységek növekedését.

1941-ben a Junkers egy újabb kísérleti gép építésével befejezte a Ju87 gyártását. A Weser gyár ezalatt 1074 darabot épített. A szovjetek elleni háború kitörésekor 424 gép állt hadrendben, ebből azonban havi átlagban csak 293- at tudtak bevetni a németek, tehát sokkal kevesebbet, mint a sokkal kisebb nyugati hadszintéren. Havi átlagban a keleti fronton a Luftwaffe 1941- ben 60 gépet és 24 személyzetet vesztett. Ez pótolhatatlan volt. A helyzetért felelos Ernst Udet, aki nem szervezte meg kelloképpen a Ju87 gyártását és ennek leváltását, s aki még számos más hibát is vétett - pl. erőltette a He177 négymotoros zuhanóbombázót - levonta a konzekvenciákat, és 1941 november 17- én fobe lotte magát. Egy levelet hagyott hátra, amelyben ezt irta: "Reichsmarschall! Miért hagytál magamra?" Göring sokkal bűnösebb volt, mint Udet.
 
Egy Ju87 B    Észak-Afrikában, 1942
 
A Me210 fiaskója után ismét be kellett indítani az öreg Ju87 gyártását. A kicsit modernizált D változatból a Weser 1942-ben 967 darabot épített. Ezeknek egy részét a Földközi-tenger térségében kellet bevetni, míg a szovjetek a keleti fronton teljes egészében be tudták vetni az 1942-ben elkészült 8229 IL-2 Sturmovikot. Hogy gyozhetett volna így a Luftwaffe? Egy géppel 12 ellenében? Pedig voltak kiváló pilótái. Elég csupán Hans-Ulrich Rudelt megemlíteni, aki 1941 szeptember 23- án elsüllyesztette Ju87B gépével a szovjet Marat csatahajót Leningrádnál. Összesen 2530 bevetésen repült, az utolsón fél lábbal... egyedül megsemmisített 519 szovjet bombázót és több mint 2000 szovjet páncélozott járművet. Sztálin annyira dühös volt, hogy a genfi egyezmény ellenére vérdíjat tuzött ki a fejére. Hitlertől viszont minden kitüntetést megkapott, végül már egy külön kitüntetést kellet alapítani Rudel részére, mert már nem volt mit odaadni neki.

O volt az, aki eloször használta a rettenetes Ju87 G tankelhárító Stukát Kurszknál, borzalmas eredménnyel. 37 mm-es gépágyúival képes volt wolframos magú lövedékeit egy 10 cm átmérőjű körbe beleloni; egyetlen szovjet páncélos sem menekült e halálos fegyver elől. Évtizedekkel később e gépből merítettek ihletet az amerikaiak a Fairchild A-10 tankelháritó sugárhajtású alacsonytámadó gép megszerkesztésére. S ez utóbbi szerint tervezték meg az oroszok a Szu-25-öt.

11 193 szovjet IL-2 épült meg 1943-ban, mikor a német Stuka gyártása is némileg megemelkedett: Weser abban az évben 1629 D és G gépet gyártott. Ebből jutott egy kevés a szövetségeseknek is; Románia 54, Olaszország 49, Magyarország pedig 30 D-1/3 gépet kapott. Ez azonban édeskevés volt a kiszélesedett harctereken, a hadi helyzetet nem lehetett megváltoztani semmilyen bravúrral sem.

Igen sajnálatos, hogy az ekkor tervezett Ju187 nem került sorozatgyártásra. A gép Jumo 213 motorjával 100 km/h- val volt gyorsabb, mint a Ju87 D/G. A Ju187- nek behúzható futómuve volt, 2000 kg bombát vihetett magával és hátul 20 mm-es gépágyú védte a támadástól. Még néhány új megoldás magasan a későbbi IL-10 fölé emelte volna.

1944- ben már csak 771 Ju87-et épített a Weser. A franciaországi angol-amerikai partraszállás után a gép gyártását leállították, sok egyéb géppel egyetemben. A német pilóták veszteségei már ezt megelőzően olyan magasak voltak, hogy a Luftwaffe egyre több gépet adott át a szövetségeseknek; 1944 első felében Bulgária 32, Románia 18, Magyarország 14, Szlovákia pedig 12 db. D-5-öst kapott. Magyarország további 10 öreg B-változatot vásárolt, kiképzés céljából.

A Luftwaffe 1944 május 31-én a keleti fronton 314 Ju87-est használt. Az olasz fronton is jelen volt még 38 darab. 1945 januárjára a Stukák nagy része az éjjeli csatarepülő-egységekhez került. 1945 áprilisában az angolok 68 darabot zsákmányoltak. Egyet Angliába küldtek, a többit összetörték.

1944 végén Bulgária és Románia a megmaradt Stukáikat a magyarok és a németek ellen használták fel, de a gépek hamar kikoptak, és orosz IL-2-esekkel és IL-10-esekkel váltották fel őket. Ezzel befejezodött Udet álma, amely a részleges sikerek ellenére csak álom maradt. Németország sosem rendelkezett olyan hatalmas anyagi és emberi potenciállal, amely lehetővé tette volna számára a II. világháború megnyerését és a Ju87 nagy mennyiségben való alkalmazását.

A Ju87 gyártása nagyrészt a lemwerderi Weser gyárban folyt, 1937-től. 1939 november 25-én az RLM parancsa értelmében, az angol bombatámadások veszélye miatt a végszerelést 1940 januárjában részlegesen áthelyezték a berlin-tempelhofi új repülőtér hatalmas raktáraiba. A Bremen ellen intézett légitámadások ellenére a gyártás nagyrészt Lemwerderben maradt, talán azért, mert idoközben Berlin is légitámadások célpontjává vált. Az adatok szerint Lemwerderben 1937-től 1941 végéig 1409 gép készült, Tempelhofban pedig 2758. 1942-től számitva Lemwerderben még 1763 Ju87 gyártottak. 1941 novemberétől a Ju87- et Jumo211J motorral gyártották az addig használt Jumo 211D helyett.

A Junkers dessaui Ju87 gyártása jóval szerényebb volt: 9 prototipus után 13 A-0 előszéria-gép készült, ezt követte 192 A - modell, 311 B-1 és 56 B-2. E gépek egy részét átalakitották prototipussá még a gyártás folyamán, pl. a 0027 és a 0028 gy.sz. gépekből lett a V6 és a V7, B-0 gépek prototipusai. A későbbi V21-V25 D prototipusok a 0536, 0540, 0542, 0544, 0538 gy.sz. gépekből lettek kialakitva- ezekben próbálták ki az új 1400 le-s Jumo 211J motort.

 

 
Klán Himnusz

Isten áldd meg a .:[S.I.S]:.  klánt,

Sok fraggel, headshottal

Nyújts feléje ownedet

Ha küzd lowokkal

MG minket régen tép

Hozz rá tüzérséget

Megízlelte már e klán

A győzelmet és vereséget!

PoOwAa

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazás
Pun kérdés
Ha lenne a .:[S.I.S]:. Klánnak pub servere melyik játékmód érdekelne legjobban ?

SD
CTF
DM
TDM
HQ
SD+Valamilyen mod
TDM+Valamilyen mod
CTF+Valamilyen mod
DM+Valamilyen mod
Jump server
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
3 szavazás
Favorit klán
Te melyik klánban látnág legszívesebben magadat ?

.:[S.I.S]:.Clan
.:|MP|:.Clan
[AcessDenied]Clan
Eggyik sem
mind 1 csak bekerüljek valamelyikbe
Úgysem lenne esélyem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazás
A Call of Duty 5 szted felül múlja az előző részeket ?
Mit szól a Cod sorozathoz ?

Cod 2 az örök
Call of Duty
Cod UO
Call of Duty 4
Még eggyik sem volt az igazi
Minek ennyi rész ?
Alig várom az új részeket
Nekem 8 nem érdekel
A Cod 5 lehet nemis az igazi folytatás még
A jelenkori háború jobban tetszik mint a II V.H.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
No cheat
cheat
 
Halál pontos
 
linkek

 


http://www.eredetisegvizsgalat.org

 

http://www.drtothmarianna.hazipatika.net/intro?HPID=3564745F-13E5A3A4-668893FC-F5247BD5

 

http://parketta.vilaga.hu

 

http://www.ozdiklan.extra.hu
 

 

http://veszpremautosport.hu

 

http://www.dbfklan.extra.hu/

 

http://h4nsdemos.uw.hu/
 

 

http://www.akvariumkeszites.hu

 

https://webmail.lanten.hu/imp/login.php?Horde=cd58dd5b3ae1bbdc0e0e45f3e5285ec3

 

http://www.xn--lakseltakarkossg-hmbm1m89f.hu
 
Fair play
 
TS szerver
 Spc TeamSpeak Server
ConnectUser History
 SPC-Clan (RSD)
 Bubu a legjobb!
 HTF
 Imádjuk Bubu-t szoba!!!
 Public
 War
 Testvérklánok (RS)
 BenaBanda
 Gerilla
 .:[S.I.S]:.Clan

TeamSpeakViewer by TSViewer.com
BlueHost.com

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?