Jelenleg a magyar honvédségben 50 db MI-24 szolgál.
A Mi–24 a Szovjetunióban a Mil Tervezőiroda által kifejlesztett, majd a Szovjet Légierőben 1976-ban szolgálatba állított harci helikopter.
Az 1960-as évektől ugrásszerűen megnőtt a helikopterek alkalmazása a harctéren. A koreai háború rádöbbentette az Egyesült Államokat arra, hogy milyen fontos a helikopterek alkalmazása a csatatéren. A vietnami háború során a helikopterek szerepe rendkívül megnőtt. Az Egyesült Államok új harci helikopterek fejlesztésébe kezdett. Hamarosan megszülettek a Bell AH–1 és Lockheed AH–56 típusok. Ezek a gépek a személyzeten kívül más személyt nem szállíthattak. A 60-as években a Szovjetunió is belekezdett egy új típus fejlesztésébe. Mihail Leontyevics Mil vezette tervezőigárda megbízást kapott egy harci helikopter kifejlesztésére. A tervek 1966-ra készültek el, a prototípus megépítésére 1967-ben kaptak engedélyt. Az új helikopter a személyzeten kívül már katonákat is szállíthatott. A gép kezdetben a V-24 típusmegjelölést kapta. A bemutatkozó repülésre 1969-ben került sor.
A helikopter alapját a már gyártott Mi-8 szolgáltatta. A helikopter sok hasonlóságot mutat a Mi-8-assal. A gép méretei lecsökkentek, a szerkezet stabilitása megnőtt. A harci bevetésekhez páncélozták a pilóták kabinját és a deszantteret. A helikopter két oldalán segédszárnyakat helyeztek el különböző fegyverek felfüggesztésére, ill. vízszintes repülésnél felhajtóerőt is termeltek. A futóműveket behúzhatóra cserélték. A prototípus először 1969. szeptember 19-én emelkedett a levegőbe V-24 típusjelzéssel. Mihail Leontyevics Mil, a helikopter tervezője 1970januárjában elhunyt. A fejlesztés tovább folytatódott. A sorozatgyártás 1972-ben indult meg az A változat gyártásával a néhai Szovjetunió területén. Az A változat gyártása 1975-ben fejeződött be 550 példánnyal. 1975-ben elkezdődött az áttervezett D változat gyártása. A gép orr-részét teljesen átépítették, a pilóta és az operátor egymás mögött/felett két külön fülkében foglalt helyet, tandem elrendezésben. A fegyverzetet is modernizálták, az orrban egy új négycsövű 12,7 mm-es géppuskát helyeztek el. A D változatból kb. 2500 készült. A különböző változatokból összesen 5000 darab készülhetett.
Főbb típusváltozatai között megemlítendő a Mi-24D, a Sturm rakéták indítására alkalmas Mi-24V, a Mi-24-n alapuló Mi-24P, amelynél a négycsövű 12.7 mm-es űrméretű géppuskát felváltotta egy, a törzselsőrész oldalára erősített GS–30K vagy másképp GS–30–2 jelű 30 mm-es ikercsövű, Gast-elven működő gépágyú. Ismert még a Mi-24VP, amely a Mi-24V és P típusok ötvözete, alapvetően a V sárkánya, de az orrban egy forgatható GS–23L típusú gépágyú található. A Mi-35 és Mi-35M verziók jellemzője a csökkentett méretű fesztáv, a modernizált elektronika és a futómű behúzhatóságának elhagyása. A 90-es évek közepén a nyugati légibemutatókon megjelent Mi-35M a Mi-24VP alapján készült, GS–23L gépágyúval, de nem behúzható futóművel, a Mi-28-as X alakú faroklégcsavarjával, és főrotorjával. További jellemzője volt a részben francia eredetű fedélzeti elektronika. Sorozatgyártásba nem került, a koncepció elemeit az orosz légierő számára készült Mi-24PN, vagy újabban szintén Mi-35P néven ismert és a Mi-24P-k modernizálásából született gépeknél láthatjuk viszont. Ez utóbbiból már legalább egy század repül, de a költségesebb különbségek (Mi-28-as hajtásrendszere) nélkül, a kisebb szárnycsonkokkal, a nem behúzható futóművekkel és új, éjszakai bevetésre is alkalmassá tevő célzókészülékkel.
Tov. fegyverzet: 4 db UB–32–57-es nemirányított SZ–5-ös 57 mm-es rakétákat tartalmazó konténer, illetve 4 db B–20 SZ–8-as 80 mm-es nemirányított rakétákat tartalmazó konténer, 2 db SZ–24-es nemirányított rakéta, 2 db FAB–100 100 kilogrammos, FAB–250 250 kilogrammos vagy 2 db FAB–500M62 500 kilogrammos nemirányított bombafegyverzet, 2 db 23 mm-es ikercsövű gépágyút tartalmazó konténer, vagy magában 1 db 40 mm-es automata gránátvetőt, két 12,7 mm-es négycsövű nehézgéppuskát magában foglaló konténerből 2 db a szárnyak belső fegyvertatóin. esetenként felszerelhető a KMGU aknaszóró konténerből is 2 db.